Menu

MAGNI

Magni 565

Tento proces povrchové úpravy na bázi zinkových mikrolamel byl vyvinut společností Magni Group Inc. v USA a jeho použití je dnes celosvětové. Jedná se o náhradu za populární povrchovou úpravu s názvem Dorritech.
Magni 565 je zcela bez obsahu chrómu a skládá se z anorganické, na zinek bohaté spodní vrstvy B46 a vrchní organické vrstvy B18 s obsahem hliníku. Tato technologie nabízí výhody, jak sakrální, tak bariérové ochrany proti korozi a je sestavena tak, aby zabezpečovala obzvlášť mimořádnou bimetalickou odolnost proti korozi. Na rozdíl od běžně používaných metod pokovování, neelektrolyticky nanášené povrchové vrstvy eliminují vznik vodíkové křehkosti.
Vedle výjimečné protikorozní ochrany, Magni 565 již obsahuje lubrikant za účelem snížení nutnosti použití povrchových mazadel.
Vzhled
Magni 565 má stříbrno – šedou na vzhled příjemnou barvu. Na přání je možné nabídnout i jiné barevné odstíny.

Technické parametry

Test v solné komoře (ASTM B117): 840 hodin.
K-Faktor (USCAR kroutící moment/tah): 0,17±0,03.
DIN 946 koeficient tření: 0,13±0,03.
Vlhkost/Přilnavost (GM4465P/GM9071P): vyhovující.
Tloušťka vrstvy: cca. 15 µm.

Hlavní výhody

• k životnímu prostředí neškodný proces, protože neobsahuje chrom
• působí jako ochrana proti atmosférické korozi
• zabezpečuje výjimečnou galvanickou ochranu proti korozi dílům z hliníku
• odolává elektrolytickému a chemickému poškození
• odolné vůči automobilovým pohonným hmotám a plynům, neelektrolyticky nanášený povlak bohatý na mikrolamely zinku
• způsob nanášení nezpůsobuje vodíkovou křehkost
• doporučuje se na závitové spojovací materiály
• může se aplikovat, jak na šrouby, tak i matice bez obav o zadírání či jiné mechanické problémy
• vhodné pro spojovací závitové prvky M6 a větší

Specifikace

• WSS-M21 P37-A1 (Ford Motor Co.) (S439)
• VCS 5737, 19 (Volvo)
• TL233 (VW)
• GMW3359 (Generál Motors)
• PS 10378, PS 10633 (Daimler Chrysler)
• DX 55801 (Delphi)
• TS 2-25-60 Class A (TRW)
• P91 (Arvin Meritor)
• GM (GM7114M)
a další.

Metody aplikace

Součástky vyžadují důkladné očištění povrchu před aplikací. Na rozdíl od jiných zinkových povlaků nevyžadují fosfátovaní. Nanášení se provádí třemi způsoby:
1. Hromadné nanášení smáčením v koši a odstředěním přebytečné barvy. Tento proces se vždy dvakrát opakuje, aby se zajistila stejnoměrná vrstva a celistvý povrch. (Dip-Spin)
2. Pro větší díly se používá metoda zavěšením, smočením a následným odstředěním barvy pro odstranění přebytečné barvy. (Dip Drain)
3. Stříkání užívá tradiční robotické stříkací techniky. Tato metoda se používá pro částečnou úpravu větších dílů, jako např. brzdové kotouče, a také pro rovnoměrnou povrchovou úpravu zapuštěných částí, u kterých hrozí zanesení barvou.
Po každém z výše uvedených postupů aplikace následuje tepelná úprava pro vytvrzení povrchu.